Tapasztalatok és ajánlások Az e-learning bevezetése az egyiptomi oktatási rendszerbe.

Előadó: Dr.Hassan Elsayed

Nyugdíjas, Főiskolai tanár, Oktatás technológia, e-learning, multimédia , VR az oktatásban.

Előadás absztrakt:

Összefoglaló: 2011- es évben a forradalom után sok változás történt Egyiptomban. A jelenlegi elnök El-SiSi kezdte fejleszteni az infrastruktúrát az országban. Utak, hidak,új városok,városrészek. És nem vette figyelembe az oktatás és az egészségügy fejlesztését. A nép kérte, hogy a két terület fejlesztését figyelembe kell és fejleszteni. A 2018-as év elején egy új oktatásügyi minisztert nevezett ki azzal a céllal, hogy ő fogja fejleszteni az oktatást. A miniszter eldöntötte a szakembereivel, hogy a táblagépek bevezetése, a gimnáziumok első évében megoldást hoz erre a problémára. A program létrehozásához 500 millió dollár hitelt vettek fel a világbanktól, és még 1,5milliárd egyiptomi fontot szántak rá. Azzal a céllal, hogy megvegyenek 1millió db táblagépet, és ingyen osztogassák a tanulóknak. A táblagépek alkalmazásával a vizsgakérdések, egy elektronikus könyvtár elérése és a szemléltetések a YouTube-bon keresztül kapnák meg a tanulók. Mindezek mellett a diákok használhatnák a hagyományos tankönyveket. Megígérte, hogy 2018.

Szeptemberében megkezdik az oktatást ezzel a módszerrel. Tudni kell,hogy az gimnázium első éveseinek létszáma 700 ezer. 2018. júliusától kezdték kiépíteni a gyors internet hálózatokat az iskolákban. Ebben az időben írtam az egyiptomi újságokba, hogy nem kell kapkodni, és nem szabad elfelejteni a legfontosabb tényezőt, hogy a tartalmat fejleszteni kell. 2019. februárjában átadták a táblagépeket a diákoknak és márciusban már vizsgáztatták őket az első félévből. Sajnos nem működtek a hálózatok és kezdték mondani, hogy kísérletezünk. Az utolsó vizsga májusban lesz, és nem lehet tudni,hogy mi fog történni. A szülők és a diákok egyaránt aggódnak a jövőről. Sajnos a szakértőjük angol testnevelő tanár, az önéletrajzából úgy tűnik, mintha mindenhez értene, az oktatásban. Hatalmas összeg állt rendelkezésre, sajnos nagy hiba,hogy nem előzte meg az intézkedést egy komoly tanulmány amely sokat segíthetett volna a program indításánál illetve megvalósításánál. Minimum egy évre lett volna szükség ahhoz, hogy érdemben kidolgozzák a lehetőségeket, és fokozatosan egy- egy megyén keresztül kísérletezték volna ki a megvalósulást. Így félévenként zárkózhatott volna fel a többi megye is a programhoz. Valószínű, hogy érdemben sokkal hasznosabb és hatékonyabb lett volna.