"Ahol a tudás találkozik a világgal!" - az aalborgi egyetem probléma-alapú oktatásának modellje

Előadó: Petróczky Henrietta

Az ELTE Neveléstudományi Doktori iskolájában vagyok másodéves hallgató. Meteorológus végzettségem van és mindig fontosnak tartottam azt, hogy a laikus emberek tisztában legyenek azokkal a meteorológiai fogalmakkal, amelyekkel a mindennapjaik során találkoznak. Doktori kutatásom alapja, hogy megvizsgáljam a földrajzoktatásban miként jelenik meg a meteorológia és javaslatokat tegyek arra, hogy miként lehetne úgy oktatni, hogy az iskolában megszerzett tudást felnőtt korban is tudják alkalmazni.  

Előadás absztrakt:

"Ahol a tudás találkozik a világgal!"- az aalborgi egyetem probléma-alapú oktatásának modellje

Az egyetem az oktatást, a kutatást és az együttműködést ötvözi sikeresen, a legmodernebb módszerekkel.
A hagyományos Aalborg modell egy probléma alapú, projekt munkán alapszik, amelyben a hallgatók idejének megközelítőleg a fele csoportmunkára fordítódik, míg a másik fele hagyományos előadásokat tesz ki. Minden projektmunka csoportokban készül, és ugyanazt a modellt, témát viszik végig az első félévtől egészen a 10. félévig, a mesterdiploma megszerzéséig. A projektek témái és az előadások összhangban állnak egymással, így az órákon elhangzottakat a diákok alkalmazni tudják a projektjeik során is.
A csoportok munkáját, fejlődését egy vagy több felügyelő oktató követi nyomon, akik a vizsgán is jelen vannak és segítik a csoport tagjait.
Az egyetem célja, hogy fejlessze a hallgatók problémamegoldó és kommunikációs készségeit és a csoportban való együttműködést. Ezen kompetenciák fejlesztésével és külső partnerekkel való együttműködéssel kívánják biztosítani a végzett tanulók sikeres elhelyezkedését a munka világában.
Ez az oktatási módszer nemzetközileg elismert és az évek során nagy érdeklődést kapott más egyetemektől, kutatóktól és hallgatóktól Dániában és külföldön egyaránt.