A probléma-alapú tanulás (PBL) eredményei és értékelése a Maastrichti Egyetem tevékenységében

Előadó: Urbán Krisztián

Urbán Krisztián vagyok, jelenleg az ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola elsőéves, állami ösztöndíjas doktori hallgatója. Érdeklődésem, kutatási tevékenységem elsősorban a pedagógusok szakmai fejlődése, illetve az intézményi kultúra összefüggéseire koncentrál. 

Előadás absztrakt:

A prezentáció során bemutatásra kerül a Maastrichti Egyetem probléma-alapú tanulást alkalmazó néhány gyakorlata, valamint az ezzel szerzett, immáron négy évtizedet felölelő tapasztalatok értékelése. Az előadás egy rövid elméleti bevezetőt követően részletesen tárgyalja az egyetem számos képzési programján alkalmazott megközelítésmód néhány konkrét gyakorlati elemét, valamint azok jótékony hatását és korlátait egyszerre. Ezt követően szó esik egy a 2000-es évek elején megkezdett folyamatról, melynek célja PBL értékelése és a bevett gyakorlatok az új évezred kihívásaihoz való adaptaláson keresztüli megújítása, valamint ennek eredménye.